09-05-2017، 12:41 AM
7 نکته بسیار مهم برای طراحی لوگو
در این مقاله ما قصد داریم 7 نکته بسیار مهمی را که شما باید در هنگام طراحی لوگو حرفه ای به خاطر داشته باشید به شما گوشزد نماییم. پس اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به طراحی لوگو تجاری علاقه مند می باشند تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید. این مقاله به شما در زمینه طراحی لوگو در ساخت سایت کمک زیادی خواهد کرد
درست که لوگو تنها یک تصویر می باشد اما لوگو به نوعی یک ابزار برای معرفی برند می باشد. لوگو باید به گونه ای باشد که کاربران هدف شما را جذب نماید و در واقع برای دسته مشخصی از کاربران جذابیت ویژه ای داشته باشد. زمانی که شما می خواهید یک لوگو را طراحی نمایید باید همواره استراتژی های کمپانی مربوط به آن لوگو و مخاطبان هدف آنها را در نظر داشته باشید. مانند طراحی لوگو شرکت اپل
لوگو به یک برند شخصیت می دهد و از این رو تمامی المان های موجود در لوگو باید با شخصیت برند شما متناظر باشد. از جمله المان های مهم در یک لوگو رنگ آن می باشد، برای مثال استفاده از رنگ های براق و پر رنگ ممکن است جذاب به نظر برسد اما در طولانی مدت زننده می شود از این رو این گونه رنگ ها برای تجارت هایی مثل تولیدات مواد غذایی و خوراکی مناسب می باشد، اما رنگ های مات و ملایم با وجود آنکه در ابتدا شاید جذاب به نظر نرسند اما استفاده از آنها در برندهای مربوط به پوشاک بهتر است.
لوگو در واقع شامل دو المان می باشد، یک سمبل و یک آرم نوشتاری. پیش از آنکه یک کمپانی به این مساله فکر کند که خود را با یک سمبل به کاربران بشناساند باید سعی کند که نام تجاری خود را ملکه ذهن کاربران نماید. پس بهتر است که لوگو نام تجاری کمپانی را شامل شود. به تصویر بالا نگاهی بی اندازید طراحی لوگی شرکت کوکاکولا
لوگوی شما باید به گونه ای باشد که علاوه بر زیبایی و جذاب بودن، برای کاربران ساده و قابل درک باشد و آنها در نگاه اول به لوگوی شما متوجه نوع فعالیت کمپانی شما شوند. دقت داشته باشید که مشتریان وقت خود را صرف رمز گشایی لوگوی شما نخواهند کرد پس در طراحی لوگو سادگی را رعایت نمایید.
آیا شما زمانی که می خواهید یک لوگو طراحی کنید انتظار دارید که لوگوی شما در مدت زمان کوتاهی مثل لوگوی کمپانی های نایک یا آدیداس به یک آیکون مشهور در سراسر دنیا تبدیل شود؟ انتظار شما غیر معقول است. برند سازی به زمان نیاز دارد و سالیان سال طول می کشد که یک برند شهرت جهانی بیابد و همچنین کسب شهرت کاملا در گرو کیفیت محصولات است و شما با محصولات خود می توانید خود را به مشتریان بشناسانید نه با لوگو. به خاطر داشته باشید که حتی اگر زیبا ترین لوگوی جهان را هم برای کمپانی خود طراحی نمایید اما محصولات شما از کیفیت خوبی برخوردار نباشند به نتایج مطلوب خود دست نخواهید یافت.
در این مقاله ما قصد داریم 7 نکته بسیار مهمی را که شما باید در هنگام طراحی لوگو حرفه ای به خاطر داشته باشید به شما گوشزد نماییم. پس اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به طراحی لوگو تجاری علاقه مند می باشند تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید. این مقاله به شما در زمینه طراحی لوگو در ساخت سایت کمک زیادی خواهد کرد
- لوگوی شما باید طراحی هوشمندانه و منحصر به فردی داشته باشد
- لوگو باید درک خوبی از برند به بیننده بدهد
درست که لوگو تنها یک تصویر می باشد اما لوگو به نوعی یک ابزار برای معرفی برند می باشد. لوگو باید به گونه ای باشد که کاربران هدف شما را جذب نماید و در واقع برای دسته مشخصی از کاربران جذابیت ویژه ای داشته باشد. زمانی که شما می خواهید یک لوگو را طراحی نمایید باید همواره استراتژی های کمپانی مربوط به آن لوگو و مخاطبان هدف آنها را در نظر داشته باشید. مانند طراحی لوگو شرکت اپل
- انتخاب رنگ در طراحی یک لوگو بسیار مهم و تاثیر گذار می باشد
لوگو به یک برند شخصیت می دهد و از این رو تمامی المان های موجود در لوگو باید با شخصیت برند شما متناظر باشد. از جمله المان های مهم در یک لوگو رنگ آن می باشد، برای مثال استفاده از رنگ های براق و پر رنگ ممکن است جذاب به نظر برسد اما در طولانی مدت زننده می شود از این رو این گونه رنگ ها برای تجارت هایی مثل تولیدات مواد غذایی و خوراکی مناسب می باشد، اما رنگ های مات و ملایم با وجود آنکه در ابتدا شاید جذاب به نظر نرسند اما استفاده از آنها در برندهای مربوط به پوشاک بهتر است.
- بهتر است لوگو نام تجاری کمپانی را شامل شود
لوگو در واقع شامل دو المان می باشد، یک سمبل و یک آرم نوشتاری. پیش از آنکه یک کمپانی به این مساله فکر کند که خود را با یک سمبل به کاربران بشناساند باید سعی کند که نام تجاری خود را ملکه ذهن کاربران نماید. پس بهتر است که لوگو نام تجاری کمپانی را شامل شود. به تصویر بالا نگاهی بی اندازید طراحی لوگی شرکت کوکاکولا
- لوگو باید ساده و انعطاف پذیر باشد
لوگوی شما باید به گونه ای باشد که علاوه بر زیبایی و جذاب بودن، برای کاربران ساده و قابل درک باشد و آنها در نگاه اول به لوگوی شما متوجه نوع فعالیت کمپانی شما شوند. دقت داشته باشید که مشتریان وقت خود را صرف رمز گشایی لوگوی شما نخواهند کرد پس در طراحی لوگو سادگی را رعایت نمایید.
- انتظار نداشته باشید که موفقیت سریع الوقوعی در انتظار شما باشد
آیا شما زمانی که می خواهید یک لوگو طراحی کنید انتظار دارید که لوگوی شما در مدت زمان کوتاهی مثل لوگوی کمپانی های نایک یا آدیداس به یک آیکون مشهور در سراسر دنیا تبدیل شود؟ انتظار شما غیر معقول است. برند سازی به زمان نیاز دارد و سالیان سال طول می کشد که یک برند شهرت جهانی بیابد و همچنین کسب شهرت کاملا در گرو کیفیت محصولات است و شما با محصولات خود می توانید خود را به مشتریان بشناسانید نه با لوگو. به خاطر داشته باشید که حتی اگر زیبا ترین لوگوی جهان را هم برای کمپانی خود طراحی نمایید اما محصولات شما از کیفیت خوبی برخوردار نباشند به نتایج مطلوب خود دست نخواهید یافت.
- از منابع و ابزارهای آنلاین استفاده نمایید