06-25-2017، 02:30 PM
دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال چه در ابعاد بزرگ اجرا شود و چه در ابعاد کوچک، موتور کسب و کار امروز است! یک بازاریابی دیجیتال تاثیرگذار، به بازاریابی گویند که میان تکنولوژی الکترونیک و روانشناسی بازار ارتباط ایجاد کند. ما در اینجا درباره اصول اساسی بازاریابی دیجیتال ، یعنی نتیجه و فرایند یک شغل و همچنین دیدگاه تجار صحبت خواهیم کرد و با تلاشی هوشمندانه، سعی میکنیم که از بیان اصطلاحات تکنیکی خاص بپرهیزیم و دیجیتال مارکتینگ و مفاهیم آن را با زبانی ساده و آسان توصیف نماییم.
دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال چه در ابعاد بزرگ اجرا شود و چه در ابعاد کوچک، موتور کسب و کار امروز است! یک بازاریابی دیجیتال تاثیرگذار، به بازاریابی گویند که میان تکنولوژی الکترونیک و روانشناسی بازار ارتباط ایجاد کند. ما در اینجا درباره اصول اساسی بازاریابی دیجیتال ، یعنی نتیجه و فرایند یک شغل و همچنین دیدگاه تجار صحبت خواهیم کرد و با تلاشی هوشمندانه، سعی میکنیم که از بیان اصطلاحات تکنیکی خاص بپرهیزیم و دیجیتال مارکتینگ و مفاهیم آن را با زبانی ساده و آسان توصیف نماییم.
در توصیف بازاریابی اینترنتی بهتر است که از بیان مفاهیم مصطلح چشمپوشی کنیم، زیرا اگرچه آنها مفاهیمی عمومی هستند و یادگیری آنها آسان است، اما دانش کمی را منعکس میکنند. به نظر ما،دیجیتال مارکتینگ به مفهوم استفاده از تکنیکهایی است که به تجار اجازه استفاده از بهترینهای بازاریابی و دیجیتال را در کنار مفاهیم پایه بازاریابی میدهد. بازاریابی دیجیتال بهمعنای دریچه دیگری از بازاریابی نیست. در مقابل، این مفهوم راهی جدید در بازاریابی است که در آن میتوان به تحلیل رفتار مشتری نیز پرداخت.
چه مفاهیمی جزو بازاریابی دیجیتال به حساب نمی آیند؟
برای درک بهتر تکنیکهای بازاریابی دیجیتال، بهتر است به طبقهبندی آنچه در این دسته قرار نمیگیرد بپردازیم. شیوههای بازاریابی سنتی چون تبلیغات کاغذی، رادیو، تلویزیون و بیلبوردها جز دسته بندیهای بازاریابی دیجیتال نیستند. این کانالها در دورهای بسیار موفق بودهاند، اما در دوره مدرن امروزی خیر.
ما معتقدیم که شیوههای بازاریابی سنتی دارای سه محدودیت هستند:
1.ارتباط یک سویه و نداشتن زمان کافی برای تحلیل بازخوردها:
به نظر ما، بازاریابی خیابانی دوطرفه است. متاسفانه، بازاریابی سنتی اجازه این ارتباط دوسویه میان مشتری و بازاریان را نمیدهد.
2.گرایش به شبکههای اجتماعی و اینترنت:
انفجار شبکههای اجتماعی و اینترنت کلید ارتباط زمان واقعی را در اختیارمان قرار داده است. بسیاری از کانالهای ارتباطی سنتی از وجود سرعت بالای بازاریابی جدید بیبهرهاند و نمیتوانند چنین ارتباط سریعی را ایجاد کنند.
3.تمرکز بر اصول بازاریابی مدرن:
همچنان که بازاریابی سنتی به دنبال درک این تاثیرات است، دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی مدرن بر جنبههای مهمی چون ایجاد تجربیاتی برای مصرفکنندگان تمرکز کرده است.