• ¡Welcome to Square Theme!
  • This news are in header template.
  • Please ignore this message.
مهمان عزیز خوش‌آمدید. ورود عضــویت


امتیاز موضوع:
  • 13 رای - 2.62 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: xbox بخرم یا پلی استیشن 3 ؟
حالت خطی
#5
[عکس: 14104.jpg]

نقد و بررسی جامع Kinect برای ایکس باکس ۳۶۰
محمدرضا ارجمندی۷ آذر ۱۳۸۹۲۱ دیدگاه6,998 بازدید


و درست همانطور که بازی خورها انتظار داشتند، با معرفی کینکت از سوی مایکروسافت برای کنسول ایکس باکس، اکنون هر سه کنسول معروف بازی های رایانه ای وسیله ای مخصوص بازی های حرکتی دارند. با این حال، بر خلاف نینتندو Wii و پلی استیشن موو ، کینکتی که مایکروسافت برای ایکس باکس ۳۶۰ تدارک دیده در کل از شر دکمه های متعدد خلاص شده، و کنترل آن تنها متکی بر حرکات بدن و دستورات صوتی می باشد. همانطور که در تبلیغات پر آب و تاب این وسیله ( که هزینه تبلیغات به تنهایی ۵۰۰ میلیون دلار تخمین زده می شود!) تاکید می شد: “شما کنترل کننده اید” – برای دانستن خوب، بد، زشت این سخت افزار جدید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید تا بررسی کامل ما درباره کینکت را متوجه گردید!



تصاویر بررسی Kinect برای ایکس باکس ۳۶۰ را اینجا می توانید ملاحظه کنید.



کمی تاریخچه



اولین بار در مه ۲۰۰۹ خبری از مایکروسافت به بیرون درز کرد که گویا کمپانی مایکروسافت قصد دارد ظرف یکی دو سال آینده وسیله جانبی ویژه اعمال حرکتی بازی کننده را برای کنسول های بازی عرضه کند. فقط یک ماه بعد بود ، که در کنفرانس مطبوعاتی شرکت مایکروسافت در نمایشگاه E3 ، این حسگر که در آن زمان نام پروژه ناتال (Natal) را به خود گرفته بود برای اولین بار به طور رسمی معرفی و در رسانه ها خبرساز شد. از ان زمان تا کنون ما این وسیله بازی را در مراحل مختلف توسعه بررسی و آزموده ایم، گذشت زمان و توسعه و بهسازی های مایکروسافت در طول یکسال بعد انجام گرفت و وسیله حرکتی سه بعدی اولیه در نهایت در اواسط سال ۲۰۱۰ و با نام کینکت (Kinect) تغییر نام داد (c.f. Rallyball) ، که ما قبلا در مورد آن مطالب و خبرهای زیادی شنیده بودیم.

همه اخبار جدی در این زمینه در ماه ژوئن ۲۰۱۰ شروع شد، زمانی که مایکروسافت در طی مراسم باشکوهی از نام نهایی Kinect پرده برداری کرد و تاریخ انتشار و عرضه نهایی آن برای چهارم نوامبر ۲۰۱۰ معین شد. کمی بعد در همان ماه شوهای متعددی از جمله شوی Engadget برگزار شد، و کمتر از ۳۰ روز پس از آن، قیمت نهایی مشخص شد: (۱۴۹ دلار به صورت مستقل، ۲۹۹ دلار با ایکس باکس نسل ۳۶۰چهارم) گفته شد. بنابراین ، اکنون با این مقدمه به بررسی می پردازیم.

تصاویری از E3 سال ۲۰۱۰: کینکت در نمای نزدیک!



خارج از جعبه



در نگاه اول به بسته بندی کینکت در می یابیم که مایکروسافت همان اصول زیبایی شناسانه که پیش از این در بسته بندی ایکس باکس ۳۶۰ بکار برده بود برای این محصول نیز به کار برده و چیزی کم نگذاشته، که مسلما بزرگترین وجه تمایزش شدن وجود یک شکاف در مقوا برای ماجراجویی و هیجان دادن به Kinect است. ( در بسته نمونه مجزا از ایکس باکس، یک لایه نازک دیگر از مقوا و تبلیغات قرار گرفته که بازی همراه محصول را تحت پوششی در جای خود نگه داشته). باز کردن درب بالایی یک رویه بنفش را پیش روی شما آشکار می کند، رنگ مورد علاقه طراحان کینکت (که قبلا این علاقه را در طراحی کاور دی وی دی به رنگ بنفش برای اغلب بازی های حرکتی نشان داده اند) . پشت قسمت سنسور، تعدادی چند جزوات دستورالعمل نصب و استفاده، کابل اتصال یواس بی، و یک آداپتور برق برای استفاده از Kinect با مدل های قدیمی تر ایکس باکس ۳۶۰ (در مورد آن بعدا بیشتر صحبت خواهیم کرد.)

حسگر Kinect بدنه ای مشکی و بسیار براق دارد، که از این نظر با ظاهر جدید ایکس باکس ۳۶۰ همتراز است- به این ترتیب که گرد و غبار و اثر انگشت را به سادگی روی بدنه خود جذب می کند. پایه موتوری قادر به کج کردن عمودی برای سنسور برای کالیبراسیون است، و در بررسی خود آن را محکم و مستحکم یافتیم. در نمای رو به رو، یک چراغ LED سبز وجود دارد که وقتی حسگر فعال است روشن می شود، و سه دوربین. دوربین وسطی “دوربین قرمزسبزآبی ،” (RGB camera) آن طور که مایکروسافت ترجیح می دهد چنین نامی برایش برگزیند- و آنطور که در مشخصات اعلام شده قبلی مشخص است، به نظر می رسد رزولوشن دوربین ها به اندازه ۴۸۰×۶۴۰ با عمق رنگ ۳۲ – بیت و ۳۰ فریم بر ثاینه باشد. دوربین های دو طرف دوربین فوق سنسورهای عمق هستند، که بنا به اعلام مایکروسافت ” ترکیب پروژکتورهای مادون قرمز اجازه می دهد تا Kinect شرایط اتاق را در شرایط نوری مختلف به درستی ببیند” ( هر چند در بررسی مشخص شد که حسگرهای کینکت در اتاق تاریک تر بهتر کار می کند، و همین طور در تست حسگر در نزدیکی نقاط نزدیک به تاریکی کامل، ردیابی بهبود یافته، با توجه به اینکه دوربین قرمزسبزآبی عملا چیزی حس نمی کند. و بر عهده دو دوربین در طرفین است.) همچنین چهار عدد میکروفن نیز در حسگر برای تشخیص آنچه که کاربر برای فرامین صوتی می گوید و مشخص کردن جایی که در اتاق صوت منتشر شده به کار می رود.

تصاویر جعبه و محتویات Kinect برای ایکس باکس ۳۶۰



سپس می رسیم به “سس مخصوص ،” این اصطلاحیست که مایکروسافت روی نرم افزاری گذاشته که تمام این اطلاعات دریافتی از سوی حسگرها و میکروفون ها را گرفته و برای تجزیه و تحلیل جهت نقشه برداری اسکلتی و تشخیص صورت / صدای کاربر استفاده می کند. این کارها نیاز به هدایت نرم افزاری داشته و نیاز به کمی قدرت پردازش و محاسباتی در Kinect حس می شود ، اما همانطور که ما شنیده ایم، این میزان بسیار کم است. تنها بخش حائز اهمیت ، آن گونه که به ما گفته شد، وجود ۶۰ مگابایت ( از مجموع ۵۱۲ مگابایت حافظه ایکس باکس ۳۶۰) حافظه رزرو شده است که به طور خاص برای این پردازش حسگرهای حرکت اختصاص یافته است. این مقدار حافظه ثابت است و نمی توان آن را کاهش داد ، بنابراین توسعه دهندگان یک لطفی در حق ما بازی خورها کنید، و از آن بهترین استفاده را ببرید!

راه اندازی / کالیبراسیون



اگر صاحب یک ایکس باکس ۳۶۰ جدید باشید، همه کاری که برای نصب کینکت به دستگاه باید انجام دهید، وصل کردن کینکت به دستگاه از طریق پورت اختصاصی اتصالKinect در پشت دستگاه درست بالای کابل اترنت است. برای مدل های قدیمی تر ، یک آداپتور برق AC کینکت را تغذیه می کند در حالی که هم چنان ورودی یواس بی برای متصل کردن کینکت به پورت پشتی دستگاه در دسترس است. برای کسانی که دانگل وای فای دارند، مایکروسافت پیشنهاد داده که از اکستندر یو اس بی موجود در بسته بندی استفاده کرده و اتصال بی سیم خود را به یکی از دو درگاه جلویی دستگاه متصل کنید.

آنطور که Kinect به شما یادآوری می کند در هر بازی حداقل یک بار، توصیه می شود (و گاهی الزامیست) که در حدود شش تا هشت فوت دور از سنسور در حال بازی کردن بایستید، پس موقع بازی با کینکت حواستان باشد که میز ناهارخوری یا شی عتیقه و با ارزشی دور و برتان یا پشت سرتان نباشد. این دستور العمل هر چند در وهله اول خیلی ساده است اما در عمل همه جا امکان عمل به آن برای بازی کننده فراهم نیست، به خصوص در آپارتمانها و خوابگاهها. ما Kinect را در مکان های مختلفی راه اندازی کردیم، و در هیچ یک از آنها کاملا شرایط مناسبی فراهم نشد- برای راه اندازی بهتر مجبور شدیم یه تغییراتی در دکوراسیون منزل داده و کاناپه ها را کمی جا به جا کرده ، زاویه تلویزیون را کمی مورب کنیم، حتی حسگر را چند اینچی به عقب رانده تا فضای محل را تا جایی که ممکن است بالا ببریم. نکته اینجاست که، شش فوت فقط یک توصیه نیست ، بلکه بسیار بسیار مورد نیاز حسگر کینکت برای استفاده مناسب از کینکت است.

هر گاه شما کنسول ایکس باکس ۳۶۰ خود را که حالا به کینکت نیز مجهز شده روشن کنید، Kinect هر آنچه بتواند برای تشخیص زندگی بشری دور و بر خود انجام می دهد و در انجام این کار از موتور تعبیه شده در پایه حسگر برای دادن شیب عمودی اصطلاحا برای جای دادن افراد به طور کامل در قاب دوربین ها تا آنجا که امکان پذیر است استفاده می کند. اگر برای اولین بار است که از این دستگاه استفاده می کنید، از شما درخواست می شود دستگاه را از نظر فرامین صوتی با توجه به صدای خود کالیبره کنید. این کار چند دقیقه ای طول می کشد، اما شما قطعا باید کمی صبر و حوصله به خرج دهید- در اصل ، شما به کینکت خود می آموزید کدام اصوات مربوط به محیط پیرامون اند یا از تلویزیون پخش می شوند (و بنابراین باید برای دستگاه دریافت این امواج صوتی نادیده گرفته شوند) و کدام ها مربوط به ارتعاشات حنجره شما هستند و باید حسگرها ضمن دریافت آنها رویشان پردازش لازم را انجام داده و دستور شما را عمل کنند. این کالیبراسیون در واقع به این گونه عمل می کند که شما به شکل تئوری چه قدر قادر هستید، یک ویدئو را تماشا کنید که در آن شخصی سختگیرانه فریاد می زند “ایکس باکس” و سنسور Kinect هرگز آن را برای فرمان صوتی نادیده نمی گیرد.



اگر نیاز به راه اندازی فضای بازی در پیرامون خود داشتید، یک کارت کالیبراسیون “چهره خندان” (smiley face)، از انواع مختلف وجود دارد، که همراه با Kinect Adventures و تعدادی از بازی های دیگر عرضه می شود. با فرض اینکه شرایط نوری ایده آل است- و نه بیش از حد روشن (که احتمالا برای مادون قرمز خوب نیست)، و نه بیش از حد تاریک که برای شناسایی وب کم مضر است- باید با راه رفتن به جلو و عقب برای چند دفعه سعی کنید کارت کالیبراسیون را با عینک نمایش داده شده روی صفحه نمایش مطابقت دهید. این کار را جدی بگیرید!



در نهایت، نوبت به کالیبره کردن آواتار شناسه کاربری شما می رسد، و این جایی است که فکر می کنیم مایکروسافت فقط برای هزینه ای که برای خرید کینکت پرداخته ایم یک لبخند تحویلمان می دهد. اگر می خواهید به طور خودکار «ساین-این» کنید آن هم، هر زمان که در مقابل سنسور Kinect راه می روید، از شما خواسته شود که در فضای مشخص شده برای بازی حرکت کنید و در هر قسمت از مسیر حرکات خاصی را به طور همزمان با فرد راهنما روی صفحه تلویزیون انجام دهید؛ مثلا می خواهد حرکات مختلفی با بازوی خود به انجام برسانید که یادآور شیوه های رقص قدیمی است(رقص خمیده کردن بازو ها مانند روباتها، دیسکو با انگشت اشاره ، و غیره). شاید پرداختن به این جزئیات برای ما کمی غیر منطقی باشد، اما امیدواریم خواستن کنکت از ما برای انجام احمقانه ترین ژست های مختلف با بازوهایمان ایده ردموند برای ذخیره یک سابقه مسخره از ما نبوده باشد!

پیمایش در منوها



اگر قرار است با استفاده از کینکت خود شما نقص دسته کنترل کنسول را در بازی ها به عهده بگیرید، احتمالا خیلی دوست خواهید داشت بدانید کار با منوها برای استفاده آسان و بهره وری اصولی طراحی شده است یا نه، درست است؟ متاسفانه، این دقیقا همان چیزی نیست که همه ما منتظرش هستیم. داشبورد Kinect را می توان به دو روش پیمایش کرد، یا از طریق صدا و فرامین صوتی یا با حرکات دست، هر چند هر دو دارای محدودیت هایی است. با حرکات دست شروع میکنم، از موضع ایستاده در مقابل کینکت، به سادگی آیکون دست را حرکت دهید تا روی آیتم های منو که می خواهید انتخابش کنید قرار داده و رویش شناور نگه دارید. فقط گرفتن این آیکون می تواند چند ثانیه وقت بگیرد. این امر از نظر فیزیکی ممکن است شما را بیازارد، مطمئنا، اما در ضمن این واقعیت تلخ را به شما یادآوری می کند که فشار یک دکمه روی دسته های کنترل معمولی ایکس باکس خیلی خیلی سریعتر و راحت تر است. آقای الکس کیپمن که مسئولیت هدایت و رهبری تیم توسعه نرم افزاری را بر عهده دارد در این زمینه گفته که زمان مورد نیاز برای انتخاب به روش شناوری آیکون پس از “صدها ساعت تست بازی با کینکت ” بدست آمده، که شک نکنید از این مقدار راضی نخواهید بود. نیمی از عناوین بازی های ارئه شده همراه کینکت که موفق به بازی کردن با آن شدیم اول از همه سعی در پیدا کردن روش های جایگزین (یا استفاده از روش هایی برای شناورسازی سریعتر آیکون) داشتیم که متوجه شدیم به این ترتیب کینکت بسیار بهتر عمل می کند.

تصاویری از پیمایش در منوها و داشبوردKinect برای ایکس باکس ۳۶۰





برای توقف در بازی (pause) نیاز به ژست خاصی هست که خوشبختانه در تمام بازی ها صدق می کند-پس بهتر است به این ژست عادت کنید: ابتدا دست راست خود را به طور راست و عمودی به سمت راست بدنتان می چسبانید، سپس دست چپ را از پهلوی سمت چپ به میزان ۴۵ درجه بالا می برید در حالی که کف دست چپ به سمت کینکت گرفته شده و چند ثانیه در همین حال نگه می دارید! این حرکت سبب می شود منوی راهنمای ایکس باکس از داشبورد گشوده شود، و در هر بازی مختص کینکتی که باشید منو مکث در بازی ظاهر شود. حدس می زنیم انجام این کار در بازی ها کمی آزارتان بدهد- اما بالاخره، شما راهی برای مکث در بازی می خواهید که متفاوت از شیوه حرکات بدن در بازی باشد و به طور تصادفی زمانی که مشغول بازی هستید فعال شود. با تمام این حرف ها، باز هم اگر در موقعیتی هستید که هنوز عادت کردن به این حرکات برایتان سخت است یک گام به عقب برداشته و توصیه ما را عمل کنید که استفاده از گیم پد دستی برای سریع پریدن به منوی توقف بازیست!



اما دستورات صوتی نیز روی هم رفته برای خود دنیایی متفاوت دارد ، و در حالی که در حین کار و در مواقعی حس می کنید که چه قدر محدودیت دارد، اما در کل خیلی خوب کار می کند. در هر منویی که باشید ، به سادگی با صدا زدن “ایکس باکس” – حتی در هنگام تماشای برنامه ای نسبتا بلند ، (البته در صورت کالیبره کردن دستگاه با تن صدای خود) – به سرعت منویی ظاهر می شود که همه دستوراتی که می توانید با تلفظ به ایکس باکس فرمان دهید ظاهر می شود. حتی می توانید دوستان خود را به پیوستن به این سرگرمی و تلفظ دستورات فرا بخوانید، تا یک دستور را او بلند تلفظ کند و باید کینکت در این زمان نیز به خوبی کار کند ، هر چند برخی خطاهای حاشیه ای و جزئی دور از انتظار نیست. ما در زمان استفاده از فرامین صوتی و اوقات خوش و سرگرم کننده ای که با این قابلیت کینکت داشتیم تحت تاثیر قرار گرفتیم، حتی زمانی که در ویدیو های پخش شده توسط ایکس باکس مرور و گردش می کردیم. فقط آرزو می کردیم ای کاش گزینه های بیشتری وجود داشت، اما این مسئله واقعا یک بحث نرم افزاری است، و مایکروسافت در مورد تکامل این قابلیت با گذشت زمان و در آینده نزدیک بسیار جدیست.



همانطور که در مقاله پیش نمایش داشبورد کینکت در ماه گذشته بحث کردیم، مایکروسافت قابلیت Kinect را به تماشای تلویزیون آنلاین ایکس باکس لایو برای تماشای ESPN ، Last.fm ، و Zune اضافه کرده است. نکته عالی در این مسئله این است که قابلیت کنترل با حرکات بدنی در حالتی که کاربر روی مبل یا صندلی نشسته است نیز عمل می کند- حداقل برای افرادی که این تجربه را داشتند که چنین بود- برای تست ما محقق شدن این موضوع شاید به وضعیت نوری محل تست برمی گشت، اما حرکات بدنی زمانی که نشسته اید خیلی با جزئیات به نمایش در می آمد. دوستان ما در وبلاگ Joystiq قادر به نمایش خوب ویدئو از طریق ایکس باکس بودند، پس ما به این مسئله اعتماد داشتیم که با توجه به بررسی آنها در موقع نمایش نگرانی اساسی نخواهیم داشت (زیرا قبلا تصور می کردیم بسیاری از این وروردی ها این چنین باشند) ، اما خودتان باید از پیش نسبت به بروز مشکل در نمایش از قبل هوشیار باشید. خبر خوب این است، که حتی اگر تکان دادن دست مطلوب نباشد ، منوهای ESPN را می توان به طور کامل از طریق فرامین صوتی پیمایش کرد. متاسفانه این خبر در مورد دو سرویس دیگر مصداق ندارد، زیرا که امکان استفاده از صدا در انها وجود ندارد (نه، شما حتی نمی توانید با تلفظ کردن تک تک حروف منوهای را فعال کنید، چرا که اساسا قابلیت دستور صوتی وجود ندارد).

بازی های ویژه کینکت

[عکس: 1556.jpg]
گروه دور همی پارسی کدرز
https://t.me/joinchat/GxVRww3ykLynHFsdCvb7eg
 
پاسخ
  


پیام‌های این موضوع
RE: xbox بخرم یا پلی استیشن 3 ؟ - توسط Amin_Mansouri - 02-13-2012، 12:55 PM

موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  در 2012 خبری از Playstation 4 و Xbox 720 نخواهد بود Amin_Mansouri 0 3,138 02-20-2012، 08:29 PM
آخرین ارسال: Amin_Mansouri

پرش به انجمن:


Browsing: 3 مهمان