01-31-2018، 07:58 PM
قطعه ای سی یو یک میکرو کامپیوتر کوچک که در در خودرو های انژکتوری موجود می باشد که با آموزش تعمیرات ای سی یو در این متن آشنا خواهیم شد. ابتدا در آموزش تعمیرات ای سی یو می پردازیم به آشنایی با قطعات و کار آیی آن ها در ای سی یو. این میکرو کامپیوتر نیز مانند دیگر کامپیوتر ها دارای سی پی یو و دارای دو حافظه دائم و موقت جهت برنامه ریزی می باشد قطعه ای سی یو داخل اتاقک مخصوص موتور ماشین قرار می گیرد و می توان گفت ای سی یو مغز خودروی انژکتوری محسوب می گردد. در آموزش تعمیرات ای سی یو می آموزیم که این قطعه کامپیوتری می تواند میتواند اطلاعاتی را به صورت همزمان از سنسور های مختلفی دریافت نماید . از جمله سنسور های ارائه دهنده اطلاعات ای سی یو می توان به سنسور های دور آر پی ام و سنسورهای فشار داخل ام آی پی سنسور دریچه گاز و سنسور دمای آب و سنسور دمای هوا سنسور اکسیژن سنسور ضربه و… اشاره کرد.در آموزش تعمیرات ای سی یو ها می آموزیم که ای سی یو پس از دریافت اطلاعات با بررسی شرایط لحظه ای موتور پاسخگوی خروجی ها می باشند. از جمله این خروجی های اس سی یو می توان به انژکتور ها و جرقه زنها اشاره نمود. در آموزش تعمیرات ای سی یو می آموزیم که سنسور ها کیت های انژکتوری می باشند که هرچه تعداد آن ها در خودرو بیشتر باشد خودرو ها بهتر کار می کنند و در واقع می توان گفت ای سی یو تعیین کننده کیفیت موتور یک خودرو محسوب می گردد.در آموزش تعمیرات ای سی یو گفته می شود ای سی یو ها بر حسب تعداد سنسور هایی که بر آن ها متصل است شرایط کار موتور خودرو را مورد بررسی قرار داده و فرمان های مناسب را برای انژکتور ها و شمع ها ارسال می کند.و چون دینامیک خودرو های انژکتوری بسیار پیچیده می باشد بنا بر این طراحان ای سی یو جدولی را داخل حافظه ای سی یو جای می دهند که در آن جدول میزان عملکرد های مربوطه مشخص شده است و هرچه دقت در طراحی و استفاده از این جدول در ای سی یو بیشتر و دقیق تر باشد دقت و کیفیت عملکرد ای سی یو نیز به تبع آن بالا خواهد رفت.در آموزش تعمیرات ای سی یو به این نکته اشاره می گردد که باید به این نکته توجه نماییم که ای جدول های موجود در ای سی یو ارتباط و وابستگی کاملی با اوضاع جغرافیایی موتور مثل فشار هوا و دمای هوا دارند.در آموزش تعمیرا ای سی یو می آموزیم که تمامی قطعات الکترونیکی خودرو ئدارای یک خروجی هستند که در صورت به وجود آمدن عیب های احتمالی برای این قسمت ها سیگنالی را به به قسمت کنترل کننده مر کزی یا ای سی یو ارسال می کند و قسمت ای سی یو پس از دریافت سیگنال خطای به وجود آمده در قسمت مر بوطه آن را به صورت کد هایی از پیش تعیین شده به دستگاه عیب یاب ارسال می نماید و همزمان با این امر چراغهای مربوط به عیب یابی در قسمت عیب مربوطه برای آگاهی فرد راننده روشن می شود و در این صورت تعمیر کار به راحتی می تواند عیب قسمت مربوطه در خوردو را متوجه و در سدد رفع و تعمیر آن بر آید. آموزش تعمیرات ای سی یو در قسمتی دیگر یکی از راه های تعمیر خودرو به وسیله ای سی یو را مورد بررسی قرار خواهد داد. خواندن دیتای برنامه ای سی یو و بار گذاری اطلاعات جدید یک راهکار می باشد یکی از اشکالات اساسی این روش وابستگی زیاد به ای سی یو مکی باشد و به رور زمان و با پیچیده تر شدن سخت افزار های ای سی یو امکان خواندن و تغییر دیتا های ای سی یو بسیار مشکل و در برخی موارد غیر ممکن می شود و تنها راه حل ارائه روش دسترسی به اطلاعات موجود از طریق شرکت سازنده ای سی یو می باشد. همچنین در قسمتی دیگر از آموزش تعمیرات ای سی یو می پردازیم به روش دوم که اضافه کردن یک سخت افزار جنبی به ای سی یو برای انجام تغییر در پارامتر های ای سی یو می باشد هر چند این روش از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نمی باشد اما وابسته به نوع ای سی یو هم نمی باشد.
منبع : آموزش تعمیرات ای سی یو
منبع : آموزش تعمیرات ای سی یو