08-04-2017، 12:19 AM
احتمالا فروشگاه های سنتی از اهمیت چیدمان مغازه شان بی اطلاع هستند. اما تحقیقات نشان داده است که چیدمان و طراحی نمایش کالا ها و محل قرار گیری صندوق و یا راهروهای عبور مشتری به شکل پیچیده ولی بسیار تاثیرگذاری فروش شما را افزایش می دهد. برای مثال وقتی یک مشتری از ورود به راهروی شلوغی امتناع می کند یا با فروشنده ای مواجه می شود که پشت یک کانتر بلند ایستاده است شما احتمالا یک مشتری را از دست داده اید.
۱) از قراردادن اجناس در منطقه ی رفع فشار خودداری کنید
زمانی که مشتری وارد فروشگاه می شود معمولا به سمت راست می چرخد. در هنگام چیدن اجناس این نکته را به یاد داشته باشید. یک تغییر روانشناختی نیز هنگام ورد به مغازه اتفاق می افتد به طوری که مشتری تقریبا اجناسی را که در پانزده قدمی ورودی یا قرار دارند را نمی بیند یا به آنها توجه نمی کند. بهتر است در این محدوده از چیزهایی برای جلب توجه مشتری استفاده شود.
۲)ساختار فروشگاه را متناسب با نوع بیزنس تان انتخاب کنید
ساختار شبکه ای بیشتر متناسب خاروبار فروشی هاست که خریداران را در میان مسیرها راهنمایی می کند تا آنها را بالا و پایین کنند. طرح حلقه وار مجموعه ای از قفسه های مرکزی دارد که مسیر دایره ای یا مربعی به گرد آن می چرخد. یک ساختار آزاد و نعطف به مشتریان اجازه می دهد آزادانه دست به انتخاب و خرید بزنند درحالی که می توانند به راحتی در درون فروشگاه حرکت کنند.
۳)میز صندوق را کوچک کنید
میز صندوق معمولا به شکل روانی بین فروشنده و خریدار فاصله می اندازد. و این اصلا به نفع فروش نیست زیرا یک تقابل دوگانه میان ما و آنها ایجاد می کند و از نظر ذهنی پیام غلطی را به مخاطب می رساند. بهتر است کارکنان در زمان بی کاری در گوشه و کنار فروشگاه مثل یک خریدار رفتار کنند این به خریدار هیجان بیشتری برای خرید کردن می دهد که آنها را بدای خرید تشویق می کند. اگر هدف یک میز صندوق انجام کارهای فاکتور و دفتری است بهتر است بزرگ تر از یک میز تحریر نباشد
۴)از تماس بدنی مشتری ها به شدت جلوگیری کنید
یک مشتری معمولی حتی اگر خیلی مجذوب یک کالا شده باشد درصورتی که مشتری دیگری در نزدیک آن قرار گرفته باشد که دسترسی به کالا را برای او مشکل کند از خرید منصرف می شود. خیلی مهم است که از امکانات محیط خود آگاه باشید و فضای کافی برای حرکت مشتری ها از کنار هم قرار دهید. منبع : دکوراسیون مغازه پوشاک مردانه
۵)کالاهای خود را قابل دسترسی و جلوی دید قرار دهید.
با قراردادن طبقه ها در مسیر نگاه مشتری و هم سطح چشم او از زیان خود جلوگیری کنید. مطمعن شوید که میزهای نمایش کالا ناخوداگاه پوشش مناسبی برای دزدهای اجناس به وجود نیاورند
۶)یک ورودی تاثیرگذار داشته باشی
حتی فروشگاه هایی با طراحی داخلی فوق العاده اگر ورودی و پیاده رو جلوی مغازه را به حال خود رها کنند نمی توانند به اندازه کافی روی مشتری تاثیر بگذارند.یک ورودی تاثیرگذار همراه با علایم تبلیغاتی شیک را طراحی کنید تا مشتری ها را به داخل فروشگاه ترقیب کنید. مطمین شوید که تعدادی از کالاهای مغازه برای کسانی که از کنار فروشگاهتان عبور می کنند قابل رویت باشد.
۱) از قراردادن اجناس در منطقه ی رفع فشار خودداری کنید
زمانی که مشتری وارد فروشگاه می شود معمولا به سمت راست می چرخد. در هنگام چیدن اجناس این نکته را به یاد داشته باشید. یک تغییر روانشناختی نیز هنگام ورد به مغازه اتفاق می افتد به طوری که مشتری تقریبا اجناسی را که در پانزده قدمی ورودی یا قرار دارند را نمی بیند یا به آنها توجه نمی کند. بهتر است در این محدوده از چیزهایی برای جلب توجه مشتری استفاده شود.
۲)ساختار فروشگاه را متناسب با نوع بیزنس تان انتخاب کنید
ساختار شبکه ای بیشتر متناسب خاروبار فروشی هاست که خریداران را در میان مسیرها راهنمایی می کند تا آنها را بالا و پایین کنند. طرح حلقه وار مجموعه ای از قفسه های مرکزی دارد که مسیر دایره ای یا مربعی به گرد آن می چرخد. یک ساختار آزاد و نعطف به مشتریان اجازه می دهد آزادانه دست به انتخاب و خرید بزنند درحالی که می توانند به راحتی در درون فروشگاه حرکت کنند.
۳)میز صندوق را کوچک کنید
میز صندوق معمولا به شکل روانی بین فروشنده و خریدار فاصله می اندازد. و این اصلا به نفع فروش نیست زیرا یک تقابل دوگانه میان ما و آنها ایجاد می کند و از نظر ذهنی پیام غلطی را به مخاطب می رساند. بهتر است کارکنان در زمان بی کاری در گوشه و کنار فروشگاه مثل یک خریدار رفتار کنند این به خریدار هیجان بیشتری برای خرید کردن می دهد که آنها را بدای خرید تشویق می کند. اگر هدف یک میز صندوق انجام کارهای فاکتور و دفتری است بهتر است بزرگ تر از یک میز تحریر نباشد
۴)از تماس بدنی مشتری ها به شدت جلوگیری کنید
یک مشتری معمولی حتی اگر خیلی مجذوب یک کالا شده باشد درصورتی که مشتری دیگری در نزدیک آن قرار گرفته باشد که دسترسی به کالا را برای او مشکل کند از خرید منصرف می شود. خیلی مهم است که از امکانات محیط خود آگاه باشید و فضای کافی برای حرکت مشتری ها از کنار هم قرار دهید. منبع : دکوراسیون مغازه پوشاک مردانه
۵)کالاهای خود را قابل دسترسی و جلوی دید قرار دهید.
با قراردادن طبقه ها در مسیر نگاه مشتری و هم سطح چشم او از زیان خود جلوگیری کنید. مطمعن شوید که میزهای نمایش کالا ناخوداگاه پوشش مناسبی برای دزدهای اجناس به وجود نیاورند
۶)یک ورودی تاثیرگذار داشته باشی
حتی فروشگاه هایی با طراحی داخلی فوق العاده اگر ورودی و پیاده رو جلوی مغازه را به حال خود رها کنند نمی توانند به اندازه کافی روی مشتری تاثیر بگذارند.یک ورودی تاثیرگذار همراه با علایم تبلیغاتی شیک را طراحی کنید تا مشتری ها را به داخل فروشگاه ترقیب کنید. مطمین شوید که تعدادی از کالاهای مغازه برای کسانی که از کنار فروشگاهتان عبور می کنند قابل رویت باشد.