07-23-2011، 10:17 AM
خسروی با تاکید بر اینکه ایجاد محتوا روی شبکه اینترانت هزینه های دسترسی کاربران را به شدت کاهش می دهد ، تصریح کرد: تنها راهکاری که می توان از طریق آن اینترنت را در سبد خانوار جای داد همین مساله است.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایجاد محتوا روی شبکه اینترانت را راهکاری برای کاهش هزینه های دسترسی کاربران به اطلاعات عنوان کرد و گفت: برای کاهش قیمت اینترنت باید محتوای این شبکه در داخل کشور تولید و این اطلاعات از طریق اینترانت رد و بدل شود.
محمود خسروی در گفتگو با مهر درباره نرخ پهنای باند اینترنت و دلایل عدم توانایی مالی خانوار ایرانی در استفاده از اینترنت در شرایط موجود اظهار داشت: زمانی پهنای باند اینترنت ارزان خواهد شد که تمامی میزبانی ها و محتواهای این شبکه را در داخل کشور تولید کنیم و در داخل کشور هم این اطلاعات رد و بدل شود.
وی با تاکید بر اینکه اغلب کشورها 90 درصد اطلاعاتشان را در داخل کشورشان تولید و رد و بدل می کنند ادامه داد: اکثر کشورها تنها 10 تا 20 درصد از محتوای شبکه اینترنت خارجی استفاده می کنند و به همین دلیل نرخ استفاده از پهنای باند در این کشورها پایین تر از ایران است.
خسروی با بیان اینکه ما اینترانت را به یک دهم قیمت اینترنت ارائه می دهیم گفت: اما روی اینترانت هیچ محتوایی وجود ندارد و به همین دلیل کاربران مجبور به استفاده از اینترنت برای دریافت خدمات هستند.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: باید روی اینترانت کشور محتوا و اطلاعات قرار گیرد و یا شبکه اینترنت کشور محتوای داخلی داشته باشد و میزبانی ها در داخل انجام شود تا کاربران مجبور نباشند برای تبادل اطلاعات از یک سازمان به سازمان دیگر هزینه خروج اطلاعات از کشور و ورود دوباره آن را پرداخت کنند.
خسروی با تاکید بر اینکه ایجاد محتوا روی شبکه اینترانت هزینه های دسترسی کاربران را به شدت کاهش می دهد ، تصریح کرد: تنها راهکاری که می توان از طریق آن اینترنت را در سبد خانوار جای داد همین مساله است.
وی با اشاره به ارائه تخفیف 20 درصدی به شرکتهای اینترنتی برای دریافت پهنای باند و کاهش 6 درصدی قیمت اینترنت برای کاربران اضافه کرد: حتی اگر پهنای باند رایگان نیز به شرکتهای اینترنتی توزیع شود تنها حدود 30 درصد در قیمت ارائه اینترنت به کاربر نهایی تاثیرگذار خواهد بود به همین دلیل مشکل نرخ اینترنت تنها با ارائه محتوا در داخل کشور مرتفع می شود.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت انحصار توزیع و تامین پهنای باند توسط این شرکت را دلیلی بر گرانی نرخ فعلی پهنای باند ندانست و گفت: این تبلیغی است که برخی شرکتها علیه شرکت ارتباطات زیرساخت دارند و به هیچ وجه منطقی نیست.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایجاد محتوا روی شبکه اینترانت را راهکاری برای کاهش هزینه های دسترسی کاربران به اطلاعات عنوان کرد و گفت: برای کاهش قیمت اینترنت باید محتوای این شبکه در داخل کشور تولید و این اطلاعات از طریق اینترانت رد و بدل شود.
محمود خسروی در گفتگو با مهر درباره نرخ پهنای باند اینترنت و دلایل عدم توانایی مالی خانوار ایرانی در استفاده از اینترنت در شرایط موجود اظهار داشت: زمانی پهنای باند اینترنت ارزان خواهد شد که تمامی میزبانی ها و محتواهای این شبکه را در داخل کشور تولید کنیم و در داخل کشور هم این اطلاعات رد و بدل شود.
وی با تاکید بر اینکه اغلب کشورها 90 درصد اطلاعاتشان را در داخل کشورشان تولید و رد و بدل می کنند ادامه داد: اکثر کشورها تنها 10 تا 20 درصد از محتوای شبکه اینترنت خارجی استفاده می کنند و به همین دلیل نرخ استفاده از پهنای باند در این کشورها پایین تر از ایران است.
خسروی با بیان اینکه ما اینترانت را به یک دهم قیمت اینترنت ارائه می دهیم گفت: اما روی اینترانت هیچ محتوایی وجود ندارد و به همین دلیل کاربران مجبور به استفاده از اینترنت برای دریافت خدمات هستند.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: باید روی اینترانت کشور محتوا و اطلاعات قرار گیرد و یا شبکه اینترنت کشور محتوای داخلی داشته باشد و میزبانی ها در داخل انجام شود تا کاربران مجبور نباشند برای تبادل اطلاعات از یک سازمان به سازمان دیگر هزینه خروج اطلاعات از کشور و ورود دوباره آن را پرداخت کنند.
خسروی با تاکید بر اینکه ایجاد محتوا روی شبکه اینترانت هزینه های دسترسی کاربران را به شدت کاهش می دهد ، تصریح کرد: تنها راهکاری که می توان از طریق آن اینترنت را در سبد خانوار جای داد همین مساله است.
وی با اشاره به ارائه تخفیف 20 درصدی به شرکتهای اینترنتی برای دریافت پهنای باند و کاهش 6 درصدی قیمت اینترنت برای کاربران اضافه کرد: حتی اگر پهنای باند رایگان نیز به شرکتهای اینترنتی توزیع شود تنها حدود 30 درصد در قیمت ارائه اینترنت به کاربر نهایی تاثیرگذار خواهد بود به همین دلیل مشکل نرخ اینترنت تنها با ارائه محتوا در داخل کشور مرتفع می شود.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت انحصار توزیع و تامین پهنای باند توسط این شرکت را دلیلی بر گرانی نرخ فعلی پهنای باند ندانست و گفت: این تبلیغی است که برخی شرکتها علیه شرکت ارتباطات زیرساخت دارند و به هیچ وجه منطقی نیست.