با لحن برند در طراحی سایت چقدر آشنایی دارید ؟ این مقاله را ازدست ندهید - نسخه قابل چاپ +- Parsi Coders (http://parsicoders.com) +-- انجمن: Network & Internet section (http://parsicoders.com/forumdisplay.php?fid=138) +--- انجمن: Other (http://parsicoders.com/forumdisplay.php?fid=139) +--- موضوع: با لحن برند در طراحی سایت چقدر آشنایی دارید ؟ این مقاله را ازدست ندهید (/showthread.php?tid=6883) |
با لحن برند در طراحی سایت چقدر آشنایی دارید ؟ این مقاله را ازدست ندهید - sanazkarimi - 02-17-2018 Tone of Voice یا لحن برند فقط محتوای مطالب نیست، بلکه منظور نحوه بیان آن است که بعد از طراحی سایت مورد توجه قرار میگیرد. اگر با لحن برند آشنایی چندانی ندارید حتما این مقاله را بخوانید . درادامه همراه با طراحی سایت باشید . چرا Tone of Voice اهمیت ویژه ای دارد ؟ لحن برند بیانگر لحن مدیران آن برند است با توجه به جمله بالایی متوجه می شویم که فقط محصول یا خدماتی که یک شرکت ارائه می کند مهم نیستند، بلکه هویت آن هم اهمیت بسیاری دارد. لحن برند در روح آن نفوذ کرده و نمایانگر شخصیت و ارزش های آن است. لحن برند نمایانگر افراد پشت صحنه و دخیل در کارها است و میزان علاقه، نفرت، انگیزه و به طور کلی آنچه که آنها می خواهند به مردم نشان بدهند می باشد. لحن برند شما را از بقیه متمایز میکند بعد از طراحی سایت لحن برند شما باید با لحن دیگران فرق داشته، قابل تشخیص و خاص باشد. ممکن است در نظر گرفتن تمام این نکات بسیار سخت به نظر برسند، اما با دقت متوجه می شویم که آنها را در زندگی روزمره خودمان به کار می بریم. همه ما لحن مورد نظر را در گفتار و نوشتار خود به شیوه خودمان به کار می بریم. لحن برند و اعتماد سازی بعد از طراحی سایت طبق تحقیقات به عمل آماده ارتباط بسیار قدرتمندی بین آشنایی و اعتماد وجود دارد. ذهن ما برای پردازش موضوعی که با آن آشنایی داریم کمتر به زحمت افتاده در نتیجه در برخورد با آن موضوع بیشتر احساس راحتی میکند. در این شرایط از بودن در کنار آن لذت بیشتری می بریم. با توجه به این واقعیت، برند شما باید از ادبیات یکسانی در نوشته های خود استفاده کند تا مشتری راحت تر با آن آشنایی پیدا کرده و ارتباط برقرار کند. در نتیجه ایجاد یک لحن به خصوص نقش مهمی در این مسأله دارد. متقاعد شدن دیگران با لحن برند شما گفته مشهوری وجود دارد که می گوید: “مردم گفته ها و کردار را فراموش می کنند، اما حس خوب را هیچ گاه فراموش نخواهند کرد.” اکثر اوقات با حرف های خود حسی را به طرف مقابل منتقل می کنیم. مردم به ادبیات به کار رفته در حرف ها بسیار حساس هستند بنابراین بلافاصله پس از صحبت با دیگران ذهنیت مثبت یا منفی در ذهن آنها شکل خواهد گرفت. مثلاً یک درخواست ساده را به شکل های مختلفی می توان بیان کرد: “عذر می خوام، شما خودکار اضافه ای دارید که من بتونم اون رو قرض بگیرم؟” “خودکار دارید به من قرض بدید؟” “خودکارو بده به من” بنابراین کلمات را به دقت انتخاب کنید تا بتوانید مخاطب را متقاعد کرده یا روی او اثر بگذارید. به عنوان مثال سیاست مداران از جملات کوتاه و ساده استفاده می کنند تا نشان بدهند سخنان آنها صادقانه بوده و واقعیات عینی را بیان می کند. در آنسوی قضیه کمپانی های مالی در بسیاری از اوقات از کلمات نامفهوم و بلند و بالا استفاده می کنند تا برتری خود را به رخ دیگران بکشند. در نهایت آن لحن و بیانی موفقیت آمیز است که مخاطب اصلاً متوجه وجود آن نشود. هدف آن نیست که مخاطب نوشته های شما را تحسین کند بلکه باید به کمک آن به بز لحن برند خود را بعد از طراحی سایت بشناسیم برای این کار چهار پرسش ساده طراحی کرده ایم که با پاسخ گویی به هریک از آنها و بررسی برآیندشان میتوانید لحن برند خود را به خوبی بشناسید، برای استفاده از این ابزار به صفحه لحن برند خود را بشناسیدمنظور از لحن صدا (Tone of Voice) فقط محتوای مطالب نیست، بلکه منظور نحوه بیان آن است. برای دست یابی به لحنی مناسب نه تنها باید کلمات درست را انتخاب کنید، بلکه باید آنها را به درستی در کنار هم قرار داده و با ریتم مراجعه نمایید. |