راه اندازی مرکز تماس - mahroo456 - 02-01-2018
راه اندازی مرکز تماس
با گسترش و پیشرفت هر چه بیشتر صنعت فناوری اطلاعات و ارتباط، امکان وجود مشکلات / نیازمندی های متفاوت نیز افزایش یافته است. پارهای از این مشکلات / نیازمندی ها میتوانند در زمان استفاده از سرویس های مختلف سازمانی توسط کاربران خارجی و یا داخلی ایجاد شوند.
برای مطرح نمودن مشکلات / نیازمندی ها در دسترسترین راه، استفاده از تماس تلفنی است که کاربران خارج سازمان (مشتریان) یا کاربران داخل سازمان میتوانند از آن استفاده کنند. بنابراین وجود مرکز تماس (Contact Center) و مرکز پاسخگویی به مشتریان (Help Desk) ضرورت پیدا میکند.
برای ایجاد اینگونه مراکز میتوان از روشهای سنتی و یا روشهای نوین استفاده نمود. روشهای سنتی به صورت آنالوگ و نیمهدیجیتال بوده و عموماً برپایه سیستمهای مبتنی بر PBX هستند درصورتیکه روشهای نوین کاملاً دیجیتال و مبتنی بر IP هستند. برای راه اندازی مرکز تماس (Call Center) مبتنی بر IP از استانداردها و راهکارهای VoIP استفاده میشود.
در این راستا ایجاد و پیاده سازی یک مرکز تماس (Contact Center) حداقل امکانات زیر را برای سازمان ها فراهم خواهد نمود: - تمرکز بر روی کسبوکار سازمان
- سرویسدهی جامع
- صرفهجویی در هزینه ها
- توجه ویژه به مشتریان سازمان
- ایجاد ساختار ارتباطی هوشمند و توانمند
- ایجاد یکپارچگی سرویس ها
- ایجاد سیستم مدیریت مشتری
- ایجاد محتویات مبتنی بر دانش
- پشتیبانی شبکه
شبکه های محلی از قدیمی ترین و اولین انواع شبکه های کامپیوتری هستند. پیشرفت فناوری در حوزه فناوری اطلاعات باعث شده است تا نیازمندی های امروزی ظرفیت پذیری در شبکه های محلی تحت پوشش قرار گیرند. از آنجایی که بنا به خصوصیات نظام های کسب و کاری، غالباً شبکه های محلی تأثیر مستقیمی بر روی اثربخشی نظام کسب و کار دارند، فناوری ها و تکنولوژی های نوین، بخش عمده ای از این نیازمندی ها را تحت پوشش قرار داده اند.
- [size=undefined]
به کمک این چنین فناوری های نوین در شبکه های محلی امروزی و به جهت تحت پوشش قرار دادن نیازمندی های نظام های کسب و کاری امروزی، شبکه های محلی می بایست دارای خصوصیات ویژه ای در سطح ساختار و معماری آنها باشند. پشتیبانی شبکه
از اهم این خصوصیات می توان به ظرفیت پذیری مناسب در لایه های مختلف شبکه های محلی، ایجاد افزونگی و تحمل پذیری خطا در سطوح مختلف، کمینه نمودن مدت زمان بازیابی در زمان بروز اختلالات، گسترش پذیری مناسب، امن سازی زیرساخت ارتباطی شبکه محلی، تحت پوشش قرار دادن نیازمندی های رفتار ترافیکی به جهت بهره مندی از سرویس های ارزش افزوده و... اشاره نمود.
شرکت فناوران عصر شبکه پاسارگاد متخصص در طراحی شبکه ، راهاندازی شبکه ، پشتیبانی شبکه و مشاوره شبکه بسیاری از حوزه های پیشرفته در این زمینه میباشد.[/size]
- [size=undefined]
راه اندازی دیتاسنتر
در حوزه فعال مرکز داده، امروزه رویکرد مجازی سازی دارای جایگاه ویژه ایست و فناوری های زیادی به جهت افزایش سطح مجازی سازی مراکز داده تولید شده اند که شناخته شده ترین این فناوری ها، مربوط به فناوری های مجازیسازی در سطح سرورهاست. فناوری های مجازی سازی به صورت کلی به سه دسته عمده تقسیم بندی می شوند که هر کدام از دسته ها در سطوح و لایه های مختلف مراکز داده، راه اندازی دیتاسنتر باعث افزایش سطح مجازی سازی و در نتیجه افزایش اثربخشی، بهینگی، راندمان و بازدهی خواهد شد.
دسته اول مربوط به مجازی سازی در سطح تجهیزات که شامل فناوری های مجازی سازی در سطح سرورها و تجهیزات زیرساختی شبکه می باشد. دسته دوم مربوط به خوشه بندی تجهیزات زیرساختی شبکه است که با استفاده از آنها دو یا چند تجهیز با یکدیگر ترکیب شده و تشکیل یک تجهیز منطقی را می دهند که باعث ساده سازی معماری و ساختار همبندی و همچنین بهینه سازی گسترش پذیری، مقیاس پذیری و تحمل پذیری خطا خواهد شد. دسته سوم مربوط به کارگیری راهکارهای رایانش ابری است که سطح جدیدی از مجازی سازی را ممکن ساخته است.
در حوزه غیر فعال مرکز داده نیز، امروزه یکی از دغدغههای مهم، سطح مصرف انرژی در مراکز داده و تمایل به کمینه نمودن سطح مصرف انرژی، بدون تأثیرگذاری بر روی پارامترهای کیفی و کارامدی مراکز داده است. پیرو این رویکرد، فناوری ها و راهکارهای زیادی در قالب فناوری های مراکز داده سبز (Green DC) ایجاد شده اند که هدف آنها تمرکز بر روی تمامی حوزه ها و بخش های غیر فعال مرکز داده به جهت کاهش مصرف انرژی است.[/size]
|