ترفندهای سئو برای بهبود ساختار URL (بخش دوم) - as2017 - 12-25-2017
در بخش اول این مقاله 3 مورد از ترفندهای سئو برای بهبود ساختار URLرا در طراحی وب سایت با هم بررسی کردیم. در این مقاله قصد داریم موارد دیگری را برای بهبود URL به شما ارائه کنیم.
-
- اگر برای یک محتوا از چند URL استفاده میکنید، از تگ کانونیکال استفاده نمایید
استفاده از محتواهای مشابه، با توجه به الگوریتمهای کنونی، مجاز است و هیچ جریمهای برای آن در نظر گرفته نمیشود اما این کار باعث میشود تا امتیازهای رتبهبندی کسب شده توسط این محتواها، بین همهی آنها تقسیم شود و هیچ کدام از انها رتبهی خوبی نداشته باشند.
اگر در سایتتان محتواهای مشابه با URLهای متفاوت وجود دارد و در صورتی که نیازی به نمایش همهی آنها ندارید، یک محتوا را به عنوان محتوای اصلی انتخاب کنید و بقیهی محتواها را با استفاده از ریدایرکت 301 به محتوای اصلی ارجاع دهید. اما در صورتی که به هر دلیلی میخواهید تمامی محتواهای مشابه برای بازدیدکنندگان وب سایت در دسترس باشد، بهتر است از تگ کانونیکال استفاده کنید.
-
- از پارامترهای دینامیک درURL استفاده نکنید
در صورتی که بیش از دو پارامتر در URL شما بصورت ناخوانا ظاهر میشود، بهتر است URL را بازنویسی نمایید و متنی خوانا و استاتیک تولید کنید. اکثر پلتفرمهای مدیریت محتوا (CMS) بطور هوشمند از پارامترهایی شبیه به"%" و "&" و ... استفاده نمیکنند و در صورتی که از این ابزارها در مدیریت سایت استفاده میکنید، کمتر با مشکل پارامترهای مزاحم مواجه میشوید.
-
- استفاده از URLهای کوتاه بهتر است
URLهای در حدود 50 تا 60 کاراکتر، مناسب هستند اما اصلاح URLهای بالای 100 کاراکتر میتواند تعداد بازدیدهای صفحه را افزایش دهد. URLهای طولانی هیچ مشکلی برای موتورهای جستجو ایجاد نمیکنند، اما کاربران هنگام مواجه شدن با آنها نمیتوانند سریعا محتوای درون آن را حدس بزنند. از طرف دیگر URLهای بلند به طور کامل در نتایج جستجو به نمایش درنمیآیند و کپی کردن آنها نیز مشکل ساز است. هرچه URL کوتاه تر باشد راحتتر میتوان آن را در متن جاسازی نمود و در شبکههای اجتماعی، ایمیلها و توییتها از آن استفاده کرد.
- URL را به شکلی بنویسید که با عنوان محتوای صفحه همخوانی داشته باشد
در صورتی که عنوان محتوای صفحه یک عنوان بسیار بلند است، توصیه نمیشود تمامی آن را در URL بگنجانید. در عوض میتوانید بخشهایی از عنوان که نشان دهندهی مفهوم آن است را در URL قرار دهید. برای مثال اگر عنوان صفحه "کلیهی نکاتی که باید برای بازاریابی محتوا در وبسایت، وبلاگ و شبکههای اجتماعی رعایت کنید" باشد، میتوانید آن را بصورت "نکاتی-در-مورد-بازاریابی- محتواwww.example.com/" در URL خود قرار دهید.
-
- استفاده از کلمات رابط در URL ضروری نیست
اگر عنوان شما شامل کلمات رابط (مانند و، یا، اما، از و ...) است، در صورتی که احساس میکنید استفاده از آنها در URL میتواند URL را بسیار طولانی کند، میتوانید آنها را از URL حذف کنید. قضاوت در مورد اینکه استفاده از کلمات ربط تا چه حد به خوانا بودن URL کمک میکند و در عوض تا چه حد URL را طولانی میکند، کاملا به شما بستگی دارد، اما در صورتی که حذف این کلمات به مفهوم منتقل شده از طریق URL لطمه وارد میکند، بهتر است آنها را از URL حذف نکنید.
|