• 1 Vote(s) - 1 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تحریم بهانه حذف قطعات خودرو نشود حذف آپشن‌ها از خودروهای داخلی پیگیری شود
#1
اتوپارت پرس: هر چند رئیس سازمان ملی استاندارد حذف دو قطعه ایمنی خودروها یعنی ایربگ و ترمز ‌ای‌بی‌اس را به دلیل اعمال تحریم‌های بین‌المللی، تکذیب کرد با این حال، یکی از خبرگزاری‌های کشور دو روز پیش در گزارشی از تحویل خودروهای ثبت نامی بدون ایربگ یا بالابر برقی با موافقت مشتریان خبر داده بود.در این گزارش تاکید شد در برخی نمایندگی‌ها، مشتریان به‌خصوص آنهایی که خودروی ثبت‌نامی خود را برای گذران زندگی با فوریت می‌خواهند، با اخذ رضایت‌نامه محصول خود را بدون ایربگ تحویل می‌گیرند. در این بین اگرچه سازمان ملی استاندارد واکنشی به ادعای این خبرگزاری نشان نداد، اما پیش از این نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد حذف ایربگ و ترمز ای‌بی‌اس خودروها را دروغ محض خوانده بود. این مقام مسوول همچنین یادآوری کرده بود که حتی در دوره تحریم‌های اولیه هسته‌ای در سال‌های ۹۰ و ۹۱ نیز این دو قطعه ایمنی در خودروها استفاده می‌شد و خودروسازان هیچ مشکلی در تامین آن نداشتند. به این ترتیب اگر چه رئیس سازمان ملی استاندارد حذف این قطعات را از محصولات تولیدی خودروسازان تکذیب کرده اما آنچه مشخص است دو سیستم ایمنی خودروهای داخلی که از سال ۹۰ از سوی سازمان ملی استاندارد نصب آنها اجباری شد، محصولاتی وارداتی هستند و داخلی‌سازی آن با توجه به گستردگی خودروهای تولیدی به‌طور جدی دنبال نشده است.در هر صورت با توجه به اعمال تحریم‌ها و به همراه آن مشکلاتی که در نقل و انتقالات پولی پدید آمده بعید نیست که از میزان واردات این دو سیستم ایمنی خودروهای تولیدی کاسته شود. در این بین هر چند برخی مسوولان سازمان ملی استاندارد عنوان کردند که خودروهای فاقد این دو سیستم ایمنی مجوز شماره‌گذاری دریافت نخواهند کرد، اما به نظر می‌رسد که مراجع نظارتی باید حذف برخی قطعات یا آپشن‌ها را از خودروهای تولیدی به شدت پیگیری کنند. در تحریم‌های اولیه هسته‌ای اگر چه آپشن‌های ایمنی خودروها حذف نشد، اما برخی خودروسازان به دور از چشم مراجع نظارتی اقدام به حذف برخی از قطعات همچون بالابر برقی یا سیستم‌های صوتی می‌کردند، حال آنکه هزینه قطعات حذف شده را از مشتری می‌گرفتند. 
  Reply


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  قیمت باتری خودرو کاهش یافت سوزوکی گران‌ترین و صبا باطری ارزان‌ترین باتری بازار youka 0 1 1 hour ago
Last Post: youka
  افزایش قیمت خودرو 90درصد مشکل قطعه‌سازان را حل می‌کند youka 0 24 Yesterday، 04:20 PM
Last Post: youka
  افزایش قیمت‌ها نیز زیان قطعه‌سازان خودرو را جبران نخواهد کرد youka 0 19 Yesterday، 02:38 PM
Last Post: youka
  تاثیر افزایش قیمت خودرو بر بازار قطعات یدکی خودرو youka 0 32 12-09-2018، 03:56 PM
Last Post: youka
  مردم از خدمات پس‌ازفروش خودروهای وارداتی ناراضی هستند youka 0 27 12-09-2018، 03:45 PM
Last Post: youka
  استفاده از قطعات یدکی اصلی تضمین ایمنی سرنشینان youka 0 21 12-08-2018، 04:41 PM
Last Post: youka
  بومی‌سازی قطعات مورد نیاز خودروهای داخلی ، بهترین راه‌حل برای مقابله با تحریم‌ها youka 0 25 12-08-2018، 04:31 PM
Last Post: youka
  نیروی انتظامی باند سارق و دزد قطعات و لوازم یدکی خودرو را در کامیارانِ سنندج دستگیر youka 0 38 12-08-2018، 04:21 PM
Last Post: youka
  ارزش واردات قطعات منفصله به یک میلیارد و134میلیون دلار رسید youka 0 48 12-06-2018، 02:33 PM
Last Post: youka
  استفاده از کاتالیست‌های استاندارد در خودروهای سایپا youka 0 46 12-05-2018، 03:01 PM
Last Post: youka

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)