10-10-2017، 10:34 AM
شما به عنوان یک مولف دارای ذهنی خلاق هستید و به احتمال زیاد از قبل به خوبی می دانید کهطراحی جلد کتاب تان به چه اندازه باید با آن چه نوشته اید در تناسب باشد و ایده هایی هم برای آن در ذهن دارید. تنها چیزی که به آن نیاز دارید، کسی است تا طراحی جلد کتاب را به او بسپارید تا بتواند ایده های شما را در صورت نیاز بعد از اصلاح، پیاده سازی کند. به عبارت بهتر، طراحی جلد کتاب شما بیشتر به حوزه بازاریابی مربوط می شود تا محتوا.
یکی از نکات قابل توجه در طراحی جلد کتاب ویترین بودن آن است. این ویترین باید دو ویژگی مهم «زیبایی و جذابیت» و «مرتبط بودن با محتوای کتاب» را داشته باشد و همچنین انتخاب “فونت مناسب” مانند طراحی پوستر ، در طراحی جلد کتاب نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.
نکته اول: برای طراحی جلد کتاب تان همواره مخاطب هدف خود را در نظر بگیرید؛ هر مخاطبی قرار نیست خواننده آثار شما باشد. برای شناسایی مخاطبان خود، می توانید فهرست پرفروش های ژانر اثر خود را بررسی کنید و سپس با توجه به ویژگی های و سلیقه این گروه، سفارش طراحی جلد کتاب را به طراح حرفه ای بسپارید.
نکته دوم: در بررسی طرح ارایه شده توسط طراح اثرتان مطمئن شوید که طراحی جلد کتاب شما می تواند پیغام “مرا انتخاب کن” را به مخاطب هدف تان منتقل کند. این جا است که باید با یک طراحی جلد کتاب خوب، به خواننده دلیلی بدهید تا دست روی کتاب شما بگذارد.
نکته سوم : مردم کتاب شما را از طراحی جلد آن قضاوت میکنند، زیرا انسانها ذاتا بصری هستند و زیبایی را دوست دارند بنابراین به هنگام سفارش کار توجه کنید که یک طراح حرفهای تصاویری را خلق میکند که در عین سادگی چشمان مخاطب را تسخیر کند. درست مانند راه اندازی سایت فروشگاهی که زیبایی آن باعث جذب مخاطب و افزایش فروش میشود.
همچنین برای طراحی سایت فروشگاهی خود حتما به پیش فاکتور طراحی سایت توجه کنید.